Strategisk Kommunikasjon sine kurs

For å ta ut potensialet i din virksomhet er det avgjørende hvordan du lykkes med din kommunikasjon i mediene. Strategisk Kommunikasjon har flere aktuelle kurs å tilby. Vi holder mediekurs, kurs med medietrening, kurs om sosiale medier og krisekommunikasjonskurs.

Mediekurs og krisekommunikasjonskurs kan med fordel kombineres med medietrening. Felles for alle kursene er at de er grundige og oppdaterte. Vi gjør dessuten kursene særskilt aktuelle for din virksomhet og “skreddersyr” alltid opplegget med tanke på de utfordringer akkurat du og din virksomhet må takle.

Når kurset er gjennomført ønsker vi oss din tilbakemelding slik at vi kan justere og forbedre oss ytterligere.

Våre kursledere Peter Raaum og Ole Arvesen er to meget erfarne og kunnskapsrike rådgivere etter omfattende karrierer innen presse og rådgivning.

Kontakt:

Ole Arvesen

arvesen@stratkom.no
+47 976 60 150

Krisekommunikasjon

På kinesisk er ordet krise satt sammen av to tegn. Det ene betyr fare, det andre mulighet. Faren for at din virksomhet for alvor kommer i medienes søkelys først når det skjer noe uønsket, uventet eller ved en ulykke, er overhengende. Vi forbereder deg på å takle dette gjennom gode forberedelser, god krisekommunikasjon og lærer deg å snu en krise til din egen fordel. Vårt kurs er solid forankret i norsk mediehverdag. Kursleder har praktisk erfaring fra å takle betydelige kriser/katastrofer i norsk medievirkelighet.

Vi garanterer deg:

  • Ny innsikt og nye basisverktøy til informasjonshåndtering under en krise
  • Forståelse for de helt spesielle krav en krise stiller til informasjon
  • Kunnskap om hvordan en krise også kan snus til en mulighet

Målgruppe:

  • Styreledere
  • Bedriftsledere
  • Beredskapsansvarlige
  • Informasjonsmedarbeidere m/talsmannsoppdrag

Dette er avgjørende for oss:

  • Morsom læring
  • Høy intensitet
  • Bratt læringskurve
  • Relevant for din bedrift

Kursleder: 
Ole Arvesen – partner og seniorrådgiver. Bakgrunn som journalist i Fredriksstad Blad og Dagbladet, redaktør i Fredrikstad-Avisa Demokraten, styreleder i lokalradio, informasjonssjef i Kystverket, Managing Partner i Talk, informasjonsrådgiver i Aabø & Co m.m.

Sted: I din virksomhet/bedrift, i profesjonelt studio eller hos oss i Nedre Vollgate 9, Oslo

Varighet: ½ dag
+ eventuell ½ dag med medietrening (se under medietrening)

Pris: Be om et tilbud! Vi baserer pris på størrelsen av gruppen og hvor kurset skal holdes

Medietrening

Ordets og budskapets makt er kraftig undervurdert som strategisk, målrettet virkemiddel i Norge. Tar du muligheten til å kommunisere med din målgruppe på alvor, finner det gode budskap og lærer deg å fremføre det, så skaffer du deg et forsprang på de aller fleste.

Strategisk Kommunikasjon sin medietreningsmetode virker. På 10 spesifikke områder trener vi deg opp og registrerer din utvikling og dine ferdigheter. Vi kan sette ”karakter” på hver av de 10 ferdighetene på en skala fra 1 til 6.

Dette lover vi deg:

  • Treningssakene er hentet fra din virksomhet
  • Ny, viktig kunnskap du MÅ ha som talsmann
  • Opplevelsen av relevant trening for det virkelige liv
  • Trygghet til å kunne takle de fleste dagligdagse intervjuutfordringer

Målgruppe:

  • Styreledere
  • Bedriftsledere
  • Informasjonsmedarbeidere m/talsmannsoppdrag

Dette har vi fokus på:

  • Morsom læring
  • Høy intensitet
  • Bratt læringskurve
  • Mye kameratrening

Kursleder: Ole Arvesen – partner og seniorrådgiver. Bakgrunn som journalist i Fredriksstad Blad og Dagbladet, redaktør i Fredrikstad-Avisa Demokraten, styreleder i mediebedrift, informasjonsanssjef i Kystverket, Managing Partner i Talk m.m.

Sted: I din virksomhet/bedrift, i profesjonelt studio eller hos oss i Nedre Vollgate 9, Oslo

Varighet: ½ dag eller én dag.

Pris: Be om et tilbud! Vi baserer pris på størrelsen av gruppen og hvor kurset skal holde